پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک

شرکت بادران تهویه صنعت تولید کننده انواع برج خنک کننده

برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک

۴۶۰ بازديد

برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک ، برج خنک کننده ای است که وظیفه خنک نمودن دستگاه تزریق پلاستیک را به عهده دارد. این برج خنک کننده بسته به نیاز های دستگاه تزریق پلاستیک طراحی شده و از تجهیزات خاص مورد نیاز آن بهره مند است. وظیفه دستگاه تزریق تبدیل دانه های ریز جامد پلیمر به سیال روان و انتقال آن به درون قالب می باشد تا قطعه نهایی فرم بگیرد، پس از آن نیاز است تا دستگاه و قطعه نهایی خنک شود و درجه حرارت دستگاه کنترل شود که در این مرحله از برج خنک کن استفاده می گردد.

ویژگی های برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستک از دو قسمت اصلی قالب گیری و تزریق تشکیل شده است. ابتدا دانه های ریز پلاستیک داخل قیف ریخته شده و و به داخل سیلندر می رود و با گردش دورانی به جلو رانده می شود. در پوسته سیلندر المنت های حرارتی قرار گرفته است که دانه های جامد پلاستیک را به مایع تبدیل می کند و به داخل قالب تزریق می کند. قیمت قالب از دو بخش متحرک و ثابت تشکیل شده است که نیروی فشار دهنده آن ها به روی هم با مقدار تن اعلام می شود.

پس از تبدیل پلاستیک جامد به مایع و تبدیل آن به قطعه نهایی نیاز است تا حرارت از قطعه گرفته شود. برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک آب خنک را از لوله های انعطاف پذیر وارد دالان های مخصوص تعبیه شده بروی قالب کرده و مجموعه قطعه و قالب را خنک نماید.

برای انتخاب برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک باید شرایط دمایی طراحی دستگاه و نوع برج خنک کننده را مورد بررسی قرار داد. همانطور که در مطلبطراحی برج خنک کننده اشاره نمودیم یک برج خنک کننده می تواند دمای آب را تا ۳ درجه بالای دمای مرطوب محیط خنک نماید. بنابراین در خرید سیستم خنک کننده دستگاه تزریق باید توجه نمایید که دستگاه در چه منطقه جغرافیایی نصب می شود و حداکثر دمای مرطوب در آن منطقه چه مقدار است. ابتدا دو مورد را بررسی نمایید:

 

  1. سایز اتصالات ورود آب جهت خنک کاری قالب و سیستم و بدست آوردن دبی مجموع مورد نیاز
  2. دمای آب خنک مورد نیاز اعلام شده در کاتالوگ سازنده دستگاه تزریق پلاستیک

 

حال به عهده کارشناس است که بررسی نماید چه نوع برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک مورد نیاز می باشد. آیا دبی مورد نیاز با دبی نرمال کولینگ تاور مطابقت دارد و آیا برج خنک کن می تواند دمای مورد نیاز دستگاه را تأمین نماید و آن را خنک نماید یا نیاز به چیلر برای خنک کردن دستگاه می باشد؟ همینطور در نظر داشته باشید که دستگاه های تزریق شرایط دمایی متفاوتی را نیاز دارند ، بنابراین بهتر است که در این زمینه با کارشناس مشورت نمایید.

http://badrantahvie.com/plastic-injection-cooling-tower/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.